2012. január 28., szombat

Indul a HÓ projekt!

Tényleg hittem benne, hogy karácsonykor esik egy kis hó. De nem így történt. Aztán egyre csak vártuk Kis Mazsolával, hogy essen egy kis hó, de híre se hamva. Én már nem tudtam tovább várni. Beindítottam a HÓ projektet. Minden féléből havat, hópelyhet, havas tájat gyártok, sütünk, főzünk, barkácsolunk.  Legyen az süti, papír, fa, termés és minden egyéb ami a kezünkbe akad. Remélem ettől odakint is megjön a kedve az időnek és esik egy kicsi. Légyszi, légyszi, csak egy kicsi...
Az első egy igazi hópehely, de sütiből. Ráadásul teljeskiörlésű lisztből próbáltam ki, így nem csak a hónak, hanem a fogyókúrának kedvezünk. Az alaprecepet a lekváros ravioli, amivel nagy sikert arattam karácsonykor.

Hópehely süti

Hozzávalók:
225 g teljeskiörlésű liszt, 1 késhegyni sütőpor (ici-pici), 1 csipet só, 1 tojás, 6 csepp mandulaaroma,1 csomag vaníliás cukor, 137 g puha vaj, 75 g porcukor, 1 kávéskanál cukrozott citromhéj,

1. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a csipet sóval. A tojást kissé felverjük, majd belecsepegtetjük az aromát.
2. A margarint robotgéppel habosra keverjük és fokozatosan hozzáadjuk a tojást, vaníliáscukrot és a porcukrot, további öt percig keverjük.
3. Kicseréljük a habverőt dagasztóspirálra, majd a tojásos keverékhez adjuk fokozatosan a lisztes keveréket és a citromhéjat. Cipót formálunk belőle és 1 órára  hűtőbe tesszük.
4. Kinyújtjuk kb fél cm vastagra és kiszaggatjuk a hópelyheket, vagy egyéb más formákat, kizsírozott tepsibe tesszük.

5. 170 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütjük. A sütiket megszórhatjuk porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése